Baselworld: Další značky odcházejí, Rolex iniciuje vznik nové akce

Publikováno: 15.4.2020
Rubrika: Ze světa businessu
Baselworld: Další značky odcházejí, Rolex iniciuje vznik nové akce

Představitelé značek Rolex, Tudor, Patek Philippe, Chanel a Chopard oznámili, že se nebudou účastnit dosud největší světové hodinářské akce – veletrhu Baselworld ve švýcarské Basileji. Místo toho ve spolupráci s organizací FHH, která pořádá výstavu Watches & Wonders (dříve SIHH), představí zcela novou akci, která se poprvé uskuteční v dubnu 2021 v Ženevě.

Rolex, Tudor a Patek Philippe již dříve oznámili odložení svých letošních novinek na pozdější období letošního roku, případně až na počátek roku následujícího. Po zrušení letošního ročníku tradičního veletrhu Baselworld v důsledku koronavirové krize zaslal Hubert du Plessix ze společnosti Rolex dopis managementu basilejské výstavy s žádostí o navrácení financí značkám, jinak by to mohlo znamenat jasný konec Baselworldu. Lednový termín dalšího ročníku navíc označil za nevhodný pro sektor hodinek a šperků, poukázal také na chybějící koordinaci s akcí Watches & Wonders.

Nová doba, nová událost

Vznik nové akce, která ještě nemá jméno, oznámilo zmíněných pět značek a organizace FHH prostřednictvím Rolexu, který je iniciátorem této aktivity, teprve včera. Prohlášení jako hlavní důvody zmiňuje řadu jednostranných rozhodnutí managementu Baselworldu jakož i jeho neschopnost splnit potřeby a očekávání značek.

"Baselworldu jsme se účastnili od roku 1939. Bohužel, vzhledem k tomu, jak se událost vyvíjí, dle nedávných rozhodnutí MCH Group a navzdory velkému odhodlání, které jsme měli k této hodinářské show, jsme se rozhodli stáhnout," říká generální ředitel Rolexu Jean-Frederic Dufour. „Po diskuzích zahájených společností Rolex se zdálo být přirozené vytvořit novou akci s partnery, kteří sdílejí naši vizi a naši nekonečnou a neochvějnou podporu pro švýcarský hodinářský průmysl. To nám umožní představit naše nové hodinky v souladu s našimi potřebami a očekáváními, spojit síly a lépe hájit zájmy našeho průmyslu.“ V podobném duchu se vyjádřil i Thierry Stern z Patek Philippe.

Charakter nové akce bude zřejmě jiný, než jaký býval u tradičního veletrhu v Basileji. Nová událost bude zaměřena převážně na maloobchodníky, tisk a VIP zákazníky. Navíc synergie s akcí Watch & Wonders bude znamenat i posílení této akce, jak už se představitelé pořádající organizace Fondation de la Haute Horlogerie nechali ústy Jérôme Lamberta slyšet.

Nová role Baselworldu?

Jestli události posledních dní znamenají skutečný konec veletrhu v Basileji, který byl dlouhá desetiletí stěžejní akcí, na které drtivá většina značek představovala své novinky, se teprve ukáže. Jisté je, že jeho role bude po odchodu velké skupiny zásadních značek (připomeňme, že již dříve se z veletrhu stáhly například značky koncernu SWATCH Group) velmi odlišná. Organizátor MCH Group vydal prohlášení, kde obhajuje své kroky, poukazuje na to, že komunikace mezi značkami a organizátorem probíhala a s lednovým termínem příštího Baselworldu souhlasila řada „především menších a středních vystavovatelů z řad hodinářů a šperkařů“. Možná právě tato věta prohlášení naznačuje, kde by mohla být budoucnost dříve obrovského veletrhu, který možná přerostl svou dobu a svůj trh.

Autor: Pavel Hrůza