Rolex Official Retailer

Filozofie Rolexu

Cesta do světa Rolexu

Hans Wilsdorf byl pevně přesvědčen o schopnosti člověka inovovat a usilovat o dokonalost. Více než 100 let po vytvoření značky je filozofie zakladatele přítomnější, než kdy jindy –⁠ od výroby hodinek až po závazky společnosti po celém světě. 

image component

Svět Rolexu nabízí rozsáhlou škálu profesí, které k životu přivádí samotní zaměstnanci, jež jsou experty ve svých oborech.

Závazek k dokonalosti

Příběh Rolexu se od počátku vyznačuje snahou o dokonalost a ambicí posouvat hranice.  

"Odpor, se kterým jsem se setkal, se zdál být nepřekonatelný."

Na přelomu 20. století stál vizionářský podnikatel sídlící v Londýně na začátku úspěchu. Jeho cíl? Představit současnému hodinářskému světu dosud neznámý číselník: Rolex. Nový název, který vznikl v roce 1908, se během několika desetiletí stal jednou z nejuznávanějších světových značek. Jak Hans Wilsdorf vyprávěl ve svých pamětech o počátcích své společnosti, odpor, kterému čelil, se zpočátku zdál nepřekonatelný. Podnikatel začínal s málem, ale měl neocenitelné vlastnosti: vizi, vytrvalost a mimořádnou schopnost pracovat. Hans Wilsdorf, sirotek ve věku 12 let, s ničím jiným než se svým odhodláním, které mu pomáhalo překonávat výzvy, sestrojil první vodotěsné náramkové hodinky na světě s automatickým nátahem a rotorem Perpetual – hodinky, které se staly měřítkem kvality a prestiže. 

„Příliš složité, příliš křehké, špatně uzpůsobené“ – náramkové hodinky se setkaly se skepsí. Přesto se Hans Wilsdorf spolehl na své pevné přesvědčení a podařilo se mu dosáhnout svého smělého cíle, kterým bylo stvořit hodinky Rolex – Oyster Perpetual – jako archetyp vodotěsných hodinek: přesné, robustní a schopné odolat všem podmínkám. Nebyl však pouhým vizionářem, který obdařil hodinky Rolex jejich základními technickými a estetickými vlastnostmi. Jeho neustálou snahu o dokonalost provázela hluboká velkorysost a neotřesitelná víra v lidský potenciál. 

Spojení odborných znalostí

Integrovaná a nezávislá společnost Rolex má výrobní zdroje, které zahrnují širokou škálu dovedností a znalostí. Hodináři, inženýři, designéři a další specialisté úzce spolupracují od návrhu až po výrobu hodinek. Firemní kultura Rolexu je založena především na lidských hodnotách, které staví jak odborné znalosti, tak měkké dovednosti do středu jednotlivých aktivit značky. 

Svět Rolexu nabízí rozsáhlou škálu profesí, které k životu přivádí samotní zaměstnanci, jež jsou experty ve svých oborech. Společnost má úplnou kontrolu nad celým výrobním procesem, od základních součástek, odlévání zlatých slitin, po obrábění, povrchovou úpravu a montáž prvků strojku, pouzdra, číselníku a náramku a také osazování drahokamů. Její know-how je také dostupné po celém světě díky výjimečné poprodejní servisní síti. 

Aby byla zajištěna existence odborných znalostí značky i do budoucna, má Rolex své vlastní jedinečné školicí centrum. Středisko se sídlem v Ženevě se věnuje snaze o dokonalost a rozvoj svých zaměstnanců. Hlavní náplní je nejen školení současných zaměstnanců, ale i vzdělávání a učení nových talentů. Cílem společnosti je předat mladším generacím hrdost na své dovednosti a mistrovství svých znalostí. 

Hodinky jako žádné jiné

Kolekce Oyster Perpetual byla postavena na úspěchu původního modelu Oyster, patentovaného společností Rolex a uvedeného na trh v roce 1926.

Jako první vodotěsné náramkové hodinky na světě sehrály průkopnickou roli ve vývoji moderních hodinek. V průběhu let se Oyster stal hrdým nositelem mnoha dalších inovací. Mezi ně řadíme například i samonátah pomocí rotoru Perpetual (1931), který definoval indentitu modelů a utvářel tak excelentní reputaci Rolexu, jež staví na chronometrické přesnosti a spolehlivosti. 

Oyster se postupně vyvinul v kolekci hodinek, které integrovaly nové funkce a inovativní technologie. Všechny modely sdílejí základní rysy a silnou vizuální identitu. Dnes se kolekce skládá z 12 řad rozdělených do dvou kategorií: klasické hodinky, jako jsou Datejust a Day Date, a profesionální hodinky, jako Explorer nebo GMT-Master II. 

Jako průkopník náramkových hodinek stojí společnost u zrodu mnoha významných inovací v hodinářském průmyslu a během své historie se přihlásila k více než 500 patentům. 

image component