zavřít
Rubrika Náhledy do historie Publikováno 26.1.2017

Historie značky Rado

Celosvětově uznávaná hodinářská značka proslulá svým inovativním designem a novými revolučními materiály. Rado je ve světě hodinářského řemesla průkopnicí, a to díky své filozofii, která je platná i dnes: "Když si něco umíme představit, tak to také umíme vyrobit."

1917 - SKROMNÉ ZAČÁTKY

Továrnu na výrobu hodinek Schlup & Co. založili v roce 1917 bratři Fritz, Ernst a Werner. Svoji první skromnou dílnu si bratři částečně přetvořili z domu svých rodičů, čímž položili základ budoucí společnosti Rado. I když podnikatelské začátky společnosti Schlup & Co. byly velmi skromné, firma se postupem času vypracovala do té míry, že na konci Druhé světové války byla tato výrobní společnost jedním z největších producentů hodinových strojků na světě.

1950 - VZNIK PRVNÍ KOLEKCE

Společnost Schlup & Co. začala prodávat hodinky pod značkou Rado v 50. letech 20. století. Kultovní modelová řada hodinek „Golden Horse“ debutovala v roce 1957, což bylo ve stejném roce, kdy společnost Schlup & Co. slavila 40. výročí svého vzniku. V roce 1958 byla uvedena na trh kolekce „Green Horse“. Byla to velmi úspěšná kolekce, která měla na trhu velký úspěch a velmi dobře se prodávala především díky tomu, že hodinky byly vodotěsné. Na začátku 60. let 20. století se tak značka hodinek Rado stala mezinárodně uznávanou značkou. Již v té době se její hodinky prodávaly v 61 zemích světa.

1960 - ZROZENÍ HVĚZDY

V roce 1962 uvedla společnost Rado na trh opět další ze svých kultovních hodinek, a to model DiaStar 1. Jednalo se o první hodinky odolné proti jakémukoliv poškrábání. Tento model plně odpovídal požadavkům zákazníků, kteří chtěli být majiteli exkluzivních, komfortních a odolných hodinek. Jde o první příklad, kdy značka Rado, použila při výrobě hodinek inovativní design a materiály v podobě tvrdého kovu a safírového sklíčka, které se do té doby v hodinářském průmyslu běžně nepoužívaly.

1970 - OD JEDNÉ INOVACE K DRUHÉ

V 70. a 80. letech 20. století inovací společnosti Rado rychle přibývalo. Tyto inovace vždy byly spojeny s designem a použitím originálních materiálů. První model DiaStar zlaté barvy se na trhu objevil v roce 1972. V roce 1976 uvedli na trh minimalistický model hodinek Rado Dia 67, který se vyznačoval inovativní stavbou pouzdra, které bylo z jednoho kraje na druhý zcela pokryté pokoveným safírovým sklíčkem. V roce 1986 se na scéně raketovou rychlostí objevil model hodinek Rado Integral, který svým tahem z high-tech keramiky odolné proti poškrábání znamenal revoluci v hodinářském průmyslu.

1990 - REVOLUCE VE JMÉNU KERAMIKY

90. léta 20. století se nesla ve znamení používání high-tech keramiky, která je v současné době jedním ze specifických materiálů, které značka Rado pro výrobu svých hodinek používá. V roce 1990 uvedla společnost Rado na trh modelovou řadu Rado Ceramica, které přinesly hodinářskému světu novinku, a to dokonalé spojení použitých materiálů, safírového sklíčka a high-tech keramiky. Model hodinek Rado Sintra, který společnost Rado uvedla na trh v roce 1993, byl prvním modelem vyrobeným z cermetu, což je keramika na bázi titanu kombinovaná s kovem. V roce 1998 byly hodinky z řady Ceramica vyrobené z patentované plazmové high-tech keramiky. Ta fascinujícím způsobem kombinuje barvu a materiál tak dokonalým způsobem, že hodinky působí dojmem, že jsou z kovu, ale ten se přitom na jejich výrobu vůbec nepoužil.

2000 - DESIGN V NOVÉM TISÍCILETÍ

Společnost Rado vstoupila do nového tisíciletí s prezentací nového inovativního modelu hodinek eSenza. Jde o první hodinky značky Rado, které jsou navržené bez korunky. V roce 2002 společnost Rado uvedla na trh revoluční model Rado V10K, který je vyrobený z high-tech diamantu a který je stejně tak tvrdý (10 000 jednotek Vickers) a odolný jako pravý diamant. Aby společnost Rado zakončila první desetiletí stylově, vzdala hold své tradici a designu tím, že vydala kolekci hodinek Rado r5.5. Jde o minimalistické hodinky, které vymyslel a vytvořil známý britský návrhář Jasper Morrison.

2011 - MINIMALISMUS TRUE THINLINE

Model hodinek True Thinline představuje moderní zpracování klasické podoby hodinek. Vedle designu je hlavním rysem hodinek jejich minimalismus s ohledem na objem a hmotnost. Tloušťka hodinek je jen o něco málo menší než 5 mm. Jde o nejtenčí keramické hodinky značky Rado a je dost dobře možné, že jde o nejtenčí hodinky z high-tech keramiky na světě.

2013 - DOTEKOVÉ HODINKY ESENZA CERAMIC TOUCH

Model hodinek Esenza Ceramic Touch je prvním modelem značky Rado, který využívá dotykové technologie. Hodinky mají hladké pouzdro z high-tech keramiky, které obsahuje čtyři vnitřní senzory. Majitel hodinek tak může nastavit čas jednoduše jemným dotykem displeje.

2015 - HNĚDÁ HIGH-TECH KERAMIKA

Luxusní čokoládově hnědá keramika je nejnovější inovací značky Rado a celé její plejády unikátních barev high-tech keramiky. Společnost Rado před 30 lety začínala s černou barvou, potom následovala dokonale čistá bílá barva, elegantní šedá a následně metalízová plazma. Je všeobecně známé, že je velmi těžké při keramickém procesu vytvořit konzistentní barvy. Značka Rado se ale stala mistryní v oblasti zpracovávání materiálů, a když se k mistrnému řemeslu přidá ještě vize, jak dosáhnout té nejlepší kvality, nemožné se stane skutečností. Model hodinek HyperChrome je toho důkazem.

Líbil se vám článek?

Nenechávejte si ho jen pro sebe.
Historie značky Rado Historie značky Rado