Historie značky Rado

Publikováno: 31.3.2020
Rubrika: Náhledy do historie
Historie značky Rado

Celosvětově uznávaná hodinářská značka je proslulá svým inovativním designem a novými, revolučními materiály. Ve světě hodinařiny představuje Rado průkopnickou firmu, řídící se zásadou Pokud si něco dokážeme představit, dokážeme to i vyrobit. Tato myšlenka vede Rado k vrcholům hodinářského umění. 

1917 - SKROMNÉ ZAČÁTKY

Ve švýcarském městečku Lengnau upravili bratři Fritz, Ernst a Werner Schlupovi dům svých rodičů na hodinářský ateliér a založili tak první malou továrnu hodinářské firmy Schlup & Co. Takto nenápadně byl položen základ budoucí společnosti Rado. I když byly podnikatelské počátky Schlup & Co. opravdu skromné, společnost se v následujících dekádách vypracovala do té míry, že se koncem II. světové války stala jedním z největších producentů hodinových strojků na světě.

1950 - VZNIK PRVNÍ KOLEKCE

Pod značkou Rado začala společnost Schlup & Co. prodávat své hodinky v 50. letech. U příležitosti 40. výročí svého vzniku, tedy v roce 1957, uvedla firma na trh kultovní řadu hodinek „Golden Horse“. V roce 1958 byla představena kolekce „Green Horse“. Ta slavila na trhu obrovský úspěch a velmi dobře se prodávala i díky tomu, že šlo o vodotěsné hodinky. Na počátku 60. let byla již značka Rado mezinárodně uznávaná a své hodinky prodávala v jedenašedesáti zemích světa. 

1960 - ZROZENÍ HVĚZDY

Na počátku 60. let, v roce 1962, uvedlo Rado na trh legendární model DiaStar 1. Jednalo se o první hodinky odolné proti jakémukoliv poškrábání. Tento model odpovídal potřebám zákazníků: ti požadovali exkluzivní i komfortní a zároveň odolné typy hodinek. Šlo o první případ, kdy značka Rado zapojila při výrobě hodinek nejen inovativní design, ale také materiály, které se doposud v hodinařině běžně nepoužívaly, konkrétně safírové sklíčko a velmi tvrdý typ kovu. 

1970 - OD JEDNÉ INOVACE K DRUHÉ

Během 70. a 80. let inovací společnosti Rado rychle přibývalo, a všechny z nich představovaly propojení moderního designu s originálními materiály. V roce 1972 se na trhu objevil první model DiaStar ve zlaté barvě. V roce 1976 uvedlo Rado svůj minimalistický model hodinek Rado Dia 67 Glissière: vyznačoval se neobvyklou stavbou pouzdra, pokrytého od kraje ke kraji metalizovaným safírovým monokrystalickým sklíčkem. V roce 1986 odstartoval svůj život model Integral s tahem z high-tech keramiky odolné vůči poškrábání. Použití tohoto materiálu znamenalo v hodinářském průmyslu skutečný převrat. 

1990 - REVOLUCE VE JMÉNU KERAMIKY

90. léta 20. století se nesla ve znamení používání high-tech keramiky. Ta představuje i v současné době jeden ze specifických materiálů, které značka Rado pro výrobu svých hodinek používá. V roce 1990 uvedla společnost na trh modelovou řadu Rado Ceramic. Nabídla tak poprvé minimalistický design a dokonalý přechod mezi safírovým sklíčkem a high-tech keramikou. V roce 1993 uvedlo Rado model hodinek Sintra, první model vytvořený z cermetu (jedná se o keramiku na bázi titanu kombinovaného s kovem). V roce 1998 následovaly hodinky z řady Ceramica vyrobené z patentované plazmové high-tech keramiky. Plazmová high-tech keramika kombinuje barvu a materiál tak dokonale, že hodinky vypadají, jako kdyby byly kovové. Kov však při jejich výrobě není vůbec užit.

Rado high-tech keramika

2000 - DESIGN V NOVÉM TISÍCILETÍ

Do nového tisíciletí vstoupila společnost Rado prezentací svého inovativního modelu Esenza. Jde o první hodinky značky Rado navržené bez korunky. V roce 2002 následoval revoluční model Rado V10K, vyrobený z high-tech diamantu o odolnosti stejné jako pravý diamant (10 000 stupňů tvrdosti Vickers). První desetiletí nového milénia zakončila značka skutečně stylově. Hold své tradici i designu vzdala kolekcí Rado r5.5. Nabídla v ní minimalistické hodinky, navržené a vytvořené známým britským návrhářem Jasperem Morrisonem.

2011 - MINIMALISMUS TRUE THINLINE

Moderní zpracování klasické podoby hodinek představují v této dekádě modely hodinek True Thinline. Vedle designu je hlavním rysem těchto hodinek jejich minimalismus v oblasti objemu a hmotnosti. Tloušťka hodinek je jen necelých 5 mm. Jedná se tak o nejtenčí keramické hodinky značky Rado a velmi pravděpodobně i o nejtenčí high-tech keramické hodinky vůbec.

2013 - DOTEKOVÉ HODINKY ESENZA CERAMIC TOUCH

Model hodinek Esenza Ceramic Touch je prvním modelem značky Rado, který využívá dotykové technologie. Hladké pouzdro hodinek z high-tech keramiky obsahuje čtyři vnitřní senzory. Čas je díky tomu možné nastavit jemným dotykem displeje.

Esenza Ceramic Touch

2015 - HNĚDÁ HIGH-TECH KERAMIKA

Luxusní čokoládově hnědá představuje v tomto roce nejnovější designovou inovaci značky Rado a završuje plejádu unikátních barev high-tech keramiky. Společnost Rado začínala před třiceti lety s černou barvou, poté následovaly čistá bílá, elegantní šedá a následně metalízová plazma. Je všeobecně známo, jak těžké je při keramickém procesu dosáhnout konzistentních barev. Rado však v oblasti zpracovávání materiálů docílilo skutečného mistrovství. Perfektně ovládnuté postupy spojuje s intenzivní vizí špičkové kvality. Nemožné se díky tomu stává skutečností. Důkazem je model hodinek HyperChrome.

Rado high-tech keramika

2019 - NÁVRAT IKONICKÝCH MODELŮ

Ve druhé dekádě milénia se Rado inspirovalo významnými modely své rané historie a přineslo moderní pojetí modelů Captain CookGolden Horse. Unikátní propojení uměleckého designu a špičkové kvality pokračuje ve speciálních kolekcích True Thinline. Rado v nich vyrábí hodinky podle návrhů nejpřednějších současných umělců a designerů. Edicí Le Corbusier vzdává Rado hold osobnosti světově uznávaného architekta a teoretika umění i úžasnému vlivu jeho tvorby na další generace.

Rado Golden Horse