- Magazín
- Osobnosti a hodinky
- Plácido Domingo - ambasador značky Rolex
Plácido Domingo - ambasador značky Rolex
Rubrika: Osobnosti a hodinky

Plácido Domingo je velikánem světa opery, který je uznáván jak pro skvělý hlas, tak i pro působivost interpretace. Jeho jedinečný repertoár se postupně přesouval od barytonu k tenoru a v posledních letech se opět vrátil k barytonu. Ambasadorem Rolex je již od roku 1982.
Život na jevišti
Tato hvězda narozená ve Španělsku i po více než půlstoletí stráveném na jevišti stále veřejně vystupuje a má na svém kontě již zhruba 150 operních rolí v nejrůznějších inscenacích po celém světě. Ve výčtu slavných operních scén, na kterých se objevil, nechybí milánská La Scala, londýnská Královská opera ani Metropolitní opera v New Yorku, kde v roce 2009 oslavil pozoruhodných 40 let své práce.
Pěvec, dirigent, učitel
Po celou svou kariéru Plácido Domingo ohromuje energií a šíří svých aktivit. Od roku 2000 do roku 2013 vedl jako umělecký ředitel Washingtonskou národní operu a Losangeleskou operu, kde je v současné době generálním ředitelem. Je vyhlášeným dirigentem, interpretem jak operní, tak populární hudby a zároveň pedagogem, přičemž se pyšní dosud nejdelšími ovace vestoje: 80 minut a 101 opon za ztvárnění Verdiho Otella ve Vídni v roce 1991.
Kvalita
Domingovo spojení se značkou Rolex nejlépe ilustrují jeho vlastní slova: „Čas, preciznost a umělecká zručnost vynaložené na výrobu, kompletaci a testování náramkových hodinek Rolex jsou jako cesta od partitury na jeviště… vždy jde především o kvalitu.“
Operalia
V roce 1993 Plácido Domingo založil světovou operní soutěž Operalii. Tato soutěž, od roku 2001 sponzorovaná značkou Rolex, má podporovat nové operní talenty z celého světa a má sloužit jako odrazový můstek pro mladé pěvce. Každý rok se koná v jiném městě a pěvci v ní vystupují před porotou složenou z význačných osobností světa opery. Tím se tato akce, zejména ve vyšších kolech, stává významnou profesionální přehlídkou talentů. Světoznámá soutěž Operalia je přitom jen začátkem – Plácido Domingo se důsledně zajímá o kariéry soutěžících i dlouho po jejím skončení. Například kariéry dalších tváří Rolexu Rolanda Villazóna a Sonyi Yonchevy nastartovalo právě jejich ocenění v rámci soutěže Operalie.