Rado True Thinline My Bird - lehké jako pírko

Publikováno: 17.1.2020
Rubrika: Představení hodinek
Rado True Thinline My Bird - lehké jako pírko

Užití symbolu, respekt k tradici, okázalost, barvy – takový je rukopis světově proslulé ruské umělkyně a návrhářky Jevgeniji Miro. Jevgenija se inspiruje emblémy a motivy, vyrůstajícími ze staleté hloubky lidových vyprávění. Tyto motivy pak navzájem propojuje v překrásných vzorech a aplikuje na vybrané trvanlivé materiály tak, aby vytvořila umělecké skvosty nadčasové kvality.

Po zdobeném hedvábí a jemném porcelánu Jevgenija pokročila k bezmála mikroskopické práci s moderní technickou keramikou při vytváření hodinek pro značku Rado. Tato švýcarská značka je v hodinářském odvětví považována za průkopníka s nejprogresivnějším přístupem k designu. Ve spolupráci s Rado promítla Jevgenija svou jedinečnou vizi a perspektivu do dalšího kusu kolekce True Thinline. Tato kolekce je proslavená svou štíhlou siluetou a sebevědomou konstrukcí. Při představení v roce 2011 vnesla svěží vítr do segmentu tradiční hodinařiny.

Motiv ptačího pera 

Známé monoblokové pouzdro a náramek kolekce True Thinline jsou zhotoveny z trvanlivé moderní keramiky. Mají vysokou odolnost proti poškrábání a jsou ozdobeny laserovým gravírování s delikátně provedeným osobitým motivem ptačího pera. Jevgenija Miro vnímá peří jako prvek, který díky své lehkosti a dynamickému rytmu jemných linií vyjadřuje novou filozofii času. Podle Jevgeniji je člověk nejvíce činný a nejproduktivnější mezi jednou a sedmou: motiv pera proto na číselník umístila příčně tak, aby spojoval oba tyto body. Zároveň peří symbolizuje lehkost vlastní moderní technické keramice.

Rado True Thinline My Bird

Symbolika modré barvy

Pro svůj model True Thinline My Bird (01.420.0014.3.015) Jevgenija použila sytou, temně modrou barvu, jíž připisuje filozofický a symbolický význam. Modř představuje moudrost, duchovnost a ušlechtilost. S výrazným, tmavým odstínem modré kontrastují na ciferníku ručky v barvě růžového zlata a metalické logo Rado.

Pozoruhodný kontrast

Ptáci představují pro Jevgeniju něžnost, moudrost a vytříbenost, ale též svobodu. Symbol ptáka se Jevgenija rozhodla umístit na víčko pouzdra, takže je při nošení ve styku s rukou. Návrhářka zvolila hrdého a opulentního opeřence, z jehož peří vyzařuje teplo a světlo: další dva motivy, s nimiž se v Jevgenijině práci setkáváme velmi často. Opeřenec je digitálně natištěn na safírovém sklíčku, které tvoří víčko pouzdra. To je v portfoliu značky Rado úplná novinka.

Společné dílo Rada a designérů

„Spolupráce s Jevgenijí byla jedinečný zážitek,“ popsal prezident společnosti Rado Matthias Breschan. „Neustále se proměňující povaha času je jedním z témat, jimž se Jevgenija ve své tvorbě věnuje. Usoudili jsme, že její ptačí vzor bude působit v zajímavém kontrastu k odolnosti a nadčasovosti našich hodinek.“

Limitovaná edice Rado True Thinline My Bird je jedním z nejnovějších výsledků spolupráce značky Rado se známými návrháři. Rado za originalitu svých hodinek získala již řadu prestižních ocenění. Uváděním hodinek, na jejichž návrhu se podílí renomované osobnosti z mnoha různých disciplín designu, si Rado upevňuje pozici průkopníka na poli neotřelých návrhů hodinek.

O společnosti Rado

Značka Rado je v hodinářském odvětví známá jako skutečný přeborník v práci s materiály. V segmentu tradiční hodinařiny rozpoutala skutečnou revoluci, když jako první začala pro své designové kolekce využívat keramické materiály zhotovené špičkovými moderními technologiemi (ultralehkou moderní keramiku, barevnou moderní keramiku a prestižní materiál Ceramos™). Jako značka proslavená neotřelým designem, jenž jí vynesl řadu mezinárodních ocenění, platí dnes Rado za průkopníka progresivního stylu, v hodinářském průmyslu je dlouhodobě vůdcem, který udává krok a oborovou laťku neustále posouvá dál.

O Jevgeniji Miro

Ruská umělkyně a návrhářka Jevgenija Miro je absolventkou petrohradské Akademie dekorativních a svobodných umění. V roce 1998 zde promovala s vyznamenáním. Rok poté se stala členkou Svazu ruských umělců a designerů. Zaměřuje se především na barvy a symboly a její práce byly vystavovány po celém světě. V roce 2009 se po dalším studiu na Londýnské škole umění přestěhovala do Paříže, kde má svůj ateliér až dodnes. Jedním z hlavních témat jejího díla je čas, je proslulá díky užívání materiálů jako hedvábí a kostní porcelán. Byla již pozvána k řadě spoluprací a je dnes autorkou více než pěti set kolekcí. Za svůj přínos pro francouzskou kulturu je nositelkou ocenění asociace La Renaissance Française.