Rolex a svět filmu

Publikováno: 28.4.2020
Rubrika: Partnerství a události
Rolex a svět filmu

Se světem filmu je značka Rolex nedílně spjata už dlouhé desítky let – ať už tím, že její hodinky figurovaly v mistrovských dílech kinematografie, nebo formou různých programů na podporu mladých filmařů. Před nedávnem Rolex navázal partnerství s Akademií filmového umění a věd a rodinu svých „testimonees“  rozšířil o laureáty cen akademie Kathryn Bigelowou, Jamese Camerona, Alejandra G. Ińárritua a Martina Scorseseho. 

Hodinky ve filmech

Když hrál Marlon Brando ve filmu Apocalypsa plukovníka Kurtze, zdobily mu zápěstí hodinky Rolex. Ty nosil i Paul Newman v Barvě peněz, kde se vrátil do role kulečníkového hráče Fast Eddieho Felsona. Stejně tak ve filmu Titanik měl rolexky Bill Paxton jako lovec pokladů Brock Lovett, když v ponorce mířil na průzkum legendárního vraku. Použití hodinek v těchto filmech přitom nebyl žádný product placement. Šlo naopak o promyšlenou volbu režisérů, kteří tak vykreslovali charakter postav – jejich vnitřní sílu, odhodlání a kultivovaný styl. Hodinky Rolex vždy zanechávají silný dojem.

Trvalé hledání cesty k dokonalosti

Značka Rolex oceňuje filmové vypravěčství, protože i ona vypráví znamenitý příběh. Její historie se nese ve znamení více než stovky let inovací. V roce 1926 Rolex představil první vodotěsné hodinky na světě – model Oyster, který svým způsobem změnil chod dějin. Vůbec poprvé se lidé mohli vypravit do odlehlých a nehostinných končin, třeba na vrcholky hor, se spolehlivými, přesnými a robustními hodinkami. Tato inovační revoluce, za kterou je přes 500 patentů,  byla možná jen díky tomu, že Rolex vytrvale hledá cesty k dokonalosti. Tuto základní DNA značce neodmyslitelně vštípil zakladatel Hans Wilsdorf. Právě to je síla, která Rolex pohání ve všem, co dělá – ať již vyvíjí další přelomové hodinky nebo podporuje mimořádné výsledky ve sportu a umění.

Rolex Deepsea pod pólem

Partner Akademie filmového umění a Oskarů

Od roku 2017 je Rolex oficiální hodinářskou značkou Akademie filmového umění a věd a hrdým sponzorem Oskarů, od roku 2018 pak i sponzorem výročních cen Governors Awards za celoživotní přínos kinematografii. Touto formou značka podporuje znamenité osobnosti filmu. Akademie filmového umění a věd, jejímž posláním je podněcovat představivost a spojovat svět prostřednictvím filmu, představuje pro Rolex ideálního partnera.

Greenroom při předávání Oskarů

Již od roku 2016 Rolex též protagonisty a čestné hosty slavnostního ceremoniálu předávání Oskarů hostí v salonku nazvaném Greenroom. Tematické zaměření a výzdoba Greenroomu se každým rokem mění. Letošní ročník znázorňoval ledovou polární krajinu v její éterické kráse a křehkosti. Ta je úzce spjata s iniciativou značky Rolex nazvanou Věčná planeta – Perpetual Planet –, v níž se společnost spojila s vůdčími osobnostmi a organizacemi, aby propagovala vědecký průzkum a ochranu usilující o zachování naší planety.

Greenroom 2020

Mistři kamery

Rolex též navázal spolupráci s Kathryn Bigelowovou, Jamesem Cameronem, Alejandrem G. IńárrituemMartinem Scorsesem. Tito čtyři režiséři a tváře Rolexu společně získali 57 cen akademie. Ve svém oboru prokázali skutečné mistrovství a mají zájem předávat nabyté poznatky mladým filmařům. Jasně si uvědomují důležitost přenosu znalostí, protože sami během kariéry měli mentory, u nichž čerpali inspiraci.

Mentor and Protégé Arts Initiative

Prostřednictvím svého mentorského programu Mentor and Protégé Arts Initiative Rolex podporuje nadějné začínající filmaře a přispívá tak ke kulturnímu rozvoji tím, že pomáhá předávat světové umělecké dědictví mladé generaci. Martin Scorsese i Alejandro G. Ińárritu v rámci programu již vedli několik chráněnců. Iniciativa vznikla v roce 2002 s cílem hledat po celém světě mladé talentované umělce z různých disciplín a propojit je s mistry daného řemesla tak, aby se po určitou dobu mohli nerušeně věnovat kreativní spolupráci.

Filmový mentor Spike Lee a mladý producent Kyle Bell v programu v roce 2020-2021