Historie značky

Celosvětově uznávaná hodinářská značka proslulá svým inovativním designem a novými revolučními materiály. Rado je ve světě hodinářského řemesla průkopnicí, a to díky své filozofii, která je platná i dnes: "Když si něco umíme představit, tak to také umíme vyrobit."

1917
 

SKROMNÉ ZAČÁTKY

Továrnu na výrobu hodinek Schlup & Co. založili v roce 1917 bratři Fritz, Ernst a Werner. Svoji první skromnou dílnu si bratři částečně přetvořili z domu svých rodičů, čímž položili základ budoucí společnosti Rado. I když podnikatelské začátky společnosti Schlup & Co. byly velmi skromné, firma se postupem času vypracovala do té míry, že na konci Druhé světové války byla tato výrobní společnost jedním z největších producentů hodinových strojků na světě.

1950

VZNIK PRVNÍ KOLEKCE

Společnost Schlup & Co. začala prodávat hodinky pod značkou Rado v 50. letech 20. století. Kultovní modelová řada hodinek „Golden Horse“ debutovala v roce 1957, což bylo ve stejném roce, kdy společnost Schlup & Co. slavila 40. výročí svého vzniku. V roce 1958 byla uvedena na trh kolekce „Green Horse“. Byla to velmi úspěšná kolekce, která měla na trhu velký úspěch a velmi dobře se prodávala především díky tomu, že hodinky byly vodotěsné. Na začátku 60. let 20. století se tak značka hodinek Rado stala mezinárodně uznávanou značkou. Již v té době se její hodinky prodávaly v 61 zemích světa.

1960
 

ZROZENÍ HVĚZDY

V roce 1962 uvedla společnost Rado na trh opět další ze svých kultovních hodinek, a to model DiaStar 1. Jednalo se o první hodinky odolné proti jakémukoliv poškrábání. Tento model plně odpovídal požadavkům zákazníků, kteří chtěli být majiteli exkluzivních, komfortních a odolných hodinek. Jde o první příklad, kdy značka Rado, použila při výrobě hodinek inovativní design a materiály v podobě tvrdého kovu a safírového sklíčka, které se do té doby v hodinářském průmyslu běžně nepoužívaly.

1970

OD JEDNÉ INOVACE K DRUHÉ

V 70. a 80. letech 20. století inovací společnosti Rado rychle přibývalo. Tyto inovace vždy byly spojeny s designem a použitím originálních materiálů. První model DiaStar zlaté barvy se na trhu objevil v roce 1972. V roce 1976 uvedli na trh minimalistický model hodinek Rado Dia 67, který se vyznačoval inovativní stavbou pouzdra, které bylo z jednoho kraje na druhý zcela pokryté pokoveným safírovým sklíčkem. V roce 1986 se na scéně raketovou rychlostí objevil model hodinek Rado Integral, který svým kovovým tahem z high-tech keramiky odolné proti poškrábání znamenal revoluci v hodinářském průmyslu.

1990
 

REVOLUCE VE JMÉNU KERAMIKY

90. léta 20. století se nesla ve znamení používání high-tech keramiky, která je v současné době jedním ze specifických materiálů, které značka Rado pro výrobu svých hodinek používá. V roce 1990 uvedla společnost Rado na trh modelovou řadu Rado Ceramica, které přinesly hodinářskému světu novinku, a to dokonalé spojení použitých materiálů, safírového sklíčka a high-tech keramiky. Model hodinek Rado Sintra, který společnost Rado uvedla na trh v roce 1993, byl prvním modelem vyrobeným z cermetu, což je keramika na bázi titanu kombinovaná s kovem. V roce 1998 byly hodinky z řady Ceramica vyrobené z patentované plazmové high-tech keramiky. Ta fascinujícím způsobem kombinuje barvu a materiál tak dokonalým způsobem, že hodinky působí dojmem, že jsou z kovu, ale ten se přitom na jejich výrobu vůbec nepoužil.

2000

DESIGN V NOVÉM TISÍCILETÍ

Společnost Rado vstoupila do nového tisíciletí s prezentací nového inovativního modelu hodinek eSenza. Jde o první hodinky značky Rado, které jsou navržené bez korunky. V roce 2002 společnost Rado uvedla na trh revoluční model Rado V10K, který je vyrobený z high-tech diamantu a který je stejně tak tvrdý (10 000 jednotek Vickers) a odolný jako pravý diamant. Aby společnost Rado zakončila první desetiletí stylově, vzdala hold své tradici a designu tím, že vydala kolekci hodinek Rado r5.5. Jde o minimalistické hodinky, které vymyslel a vytvořil známý britský návrhář Jasper Morrison.

2011
 

MINIMALISMUS: TRUE THINLINE

Model hodinek True Thinline představuje moderní zpracování klasické podoby hodinek. Vedle designu je hlavním rysem hodinek jejich minimalismus s ohledem na objem a hmotnost. Tloušťka hodinek je jen o něco málo menší než 5 mm. Jde o nejtenčí keramické hodinky značky Rado a je dost dobře možné, že jde o nejtenčí hodinky z high-tech keramiky na světě.

2013

DOTEKOVÉ HODINKY: ESENZA CERAMIC TOUCH

Model hodinek Esenza Ceramic Touch je prvním modelem značky Rado, který využívá dotykové technologie. Hodinky mají hladké pouzdro z high-tech keramiky, které obsahuje čtyři vnitřní senzory. Majitel hodinek tak může nastavit čas jednoduše jemným dotykem displeje.

2015
 

HNĚDÁ HIGH-TECH KERAMIKA

Luxusní čokoládově hnědá keramika je nejnovější inovací značky Rado a celé její plejády unikátních barev high-tech keramiky. Společnost Rado před 30 lety začínala s černou barvou, potom následovala dokonale čistá bílá barva, elegantní šedá a následně metalízová plazma. Je všeobecně známé, že je velmi těžké při keramickém procesu vytvořit konzistentní barvy. Značka Rado se ale stala mistryní v oblasti zpracovávání materiálů, a když se k mistrnému řemeslu přidá ještě vize, jak dosáhnout té nejlepší kvality, nemožné se stane skutečností. Model hodinek HyperChrome je toho důkazem.