Výprava do světa značky Rolex
Hans Wilsdorf byl pevně přesvědčen o schopnosti člověka inovovat a usilovat o nejvyšší kvalitu. Více než 100 let po vzniku značky je filozofie jejího zakladatele přítomna jako nikdy předtím, od výroby hodinek až po závazky, které firma v celosvětovém měřítku přijala.
Publikováno 9. dubna, 2024

Ve firmě Rolex působí nejrůznější profese vykonávané zaměstnanci, kteří jsou odborníky ve svém oboru.
„Odpor, na který jsem narazil, se zdál nepřekonatelný.“
Závazek nejvyšší kvality
Příběh značky Rolex se od samého počátku vyznačuje hledáním dokonalosti a snahou posouvat hranice.

Na přelomu 20. století stál vizionářský podnikatel působící v Londýně na prahu úspěchu. Jaký měl cíl? Představit tehdejšímu hodinářskému světu dosud neznámou signaturu číselníku: Rolex Nový název, který vznikl roku 1908, se měl během několika desítek let stát jednou z nejváženějších značek světa. Ve svých pamětech Hans Wilsdorf vzpomíná na začátky firmy a říká, že překážky, kterým čelil, se zprvu zdály nepřekonatelné.

Podnikatel začínal s málem, jeho vlastnosti však byly k nezaplacení. Měl vizi, byl vytrvalý a mimořádně pracovitý. Ve dvanácti letech osiřel a neměl nic než svou odhodlanost, která mu pomohla překonat překážky. Přesto se Hans Wilsdorf rozhodl realizovat svůj vynález, první vodotěsné náramkové hodinky se samonátahem a perpetuálním rotorem na světě – hodinky, které se staly měřítkem kvality a prestiže.
„Příliš komplikované, příliš křehké, špatně padnoucí“ – hodinky narazily na skepticismus. Hans Wilsdorf se však spolehl na své pevné přesvědčení a podařilo se mu dosáhnout smělého cíle, aby se hodinky Rolex, konkrétně model Oyster Perpetual, staly archetypem vodotěsných hodinek: přesné, robustní a schopné vydržet jakékoli podmínky. Nebyl však jen vizionářem, který hodinkám Rolex vtiskl jejich základní technické a estetické charakteristiky. Jeho neustálou touhu po dokonalosti doprovázela i nesmírná štědrost a neotřesitelná víra v lidský potenciál.

Sjednocující odbornost
Jako integrovaná a nezávislá společnost má firma Rolex výrobní zdroje, které zahrnují širokou škálu dovedností a znalostí. Hodináři, technici, designéři a další specialisté úzce spolupracují od fáze návrhu až po výrobu hodinek. Firemní kultura společnosti Rolex je založena především na lidských hodnotách, které staví odbornost a sociální dovednosti do centra jednotlivých aktivit značky.
Ve firmě Rolex působí nejrůznější profese vykonávané zaměstnanci, kteří jsou odborníky ve svém oboru. Firma má naprostou kontrolu nad základními komponentami, od odlévání slitin zlata až po obrábění, finální úpravu a sestavování hodinového strojku, pouzdra, číselníku a náramku, jakož i osazování drahokamy. Její know-how je také dostupné po celém světě díky výjimečné síti poprodejního servisu.

Aby zajistila pokračování odbornosti i do budoucna, má firma Rolex vlastní a jedinečné školicí centrum. Centrum se sídlem v Ženevě se zaměřuje na snahu o dokonalost a rozvoj zaměstnanců a zajišťuje školení zaměstnanců a odbornou přípravu učňů. Cílem společnosti je předat mladším generacím svou hrdost na dovednosti a mistrovské zvládnutí znalostí.
Hodinky jako žádné jiné
Kolekce Oyster Perpetual navázala na úspěch původního modelu Oyster, který byl patentován a představen v roce 1926. Jako první vodotěsné hodinky na světě byl model Oyster průkopníkem ve vývoji moderních hodinek. Postupně se model Oyster stal hrdým představitelem mnoha dalších inovací, například samonátahu s perpetuálním rotorem (1931), které definovaly identitu modelů v kolekci a utvářely vynikající pověst značky Rolex, k jejímž základním kamenům patří hodinářská přesnost a spolehlivost.

Model Oyster se postupně vyvinul v kolekci hodinek, které obsáhly nové funkce a inovativní technologie. Všechny modely sdílejí stejné základní prvky a silnou vizuální identitu. Dnes kolekci tvoří dvanáct řad členěných do dvou kategorií: klasické hodinky jako modely Datejust a Day-Date a profesionální hodinky, k nimž patří modely Explorer a GMT-Master II.
Jako průkopník v oboru náramkových hodinek stála firma u zrodu četných zásadních inovací v hodinářství a během své historie podala více než 500 patentů.


Rolex Datejust