Nostalgie je ve světě hodinek vítána. A to vskutku hojně. Vzpomínky manufaktur a hodinářských značek totiž pomáhají poukazovat na dávné zásluhy, úspěchy a pocty. Připomínají design odrážející dobu a atmosféru doby, ze které vycházejí. Zasněte se také a přeneste se do doby rozmachu železnic.

Vzpomínka na Basilej se značkou Longines

Kdo vyráběl časomíry pro železnici?

Vyrábět kapesní a náramkové hodinky, potažmo chronometry pro železnici byla vždy nesmírná čest. Za touto poctou však povětšinou stály velké investice do vývoje. Ty se ale vyplatily. Tato role totiž s sebou nesla neuvěřitelnou reputaci - samozřejmě. Vždyť přesnost a spolehlivost byla bezpodmínečná a jediná chyba mohla být placena lidskými životy. Bylo tedy zřejmé, že značky produkující časomíry pro železnici zajistí ty nejlepší hodinky. Na scéně se tak objevovala americká jména, jako byl Waltham, Elgin, Hamilton či původem česká Bulova. V neposlední řadě se hlásily o slovo také značky švýcarské a výjimku netvořila Omega nebo právě Longines. Ten se letos zasnil a stopy historie jej zavedly do 60. let minulého století.

Reedice RailRoad

Longines se soustředil na výrobu náramkových hodinek pro strojvedoucí a železničáře napříč kontinenty už od začátku 20. století. Není divu, že vznikaly hodinky pro Rumunsko, Srbsko, Írán, Itálii, Turecko, Čínu, Chile, Kanadu nebo dokonce Spojené státy Americké. Železnice byla klíčem k rozvoji, a tak není divu, že na dobu ohromné prosperity značka vzpomíná. Předlohou nového modelu RailRoad L2.803.4.23.0 s jedinečným rozvržením arabských číslic na číselníku, a to včetně nuly, se stal model ze začátku 60. let. Jeho unikátní vzhled se tak navrací téměř nezměněn.

Vzhled číselníku

Hlavní je bezpochyby tématika nádherného číselníku. Ta zůstala zachována, a to nejenom v podobě hodinových indexů a minutové stupnice, ale také po stránce natištěných informací. RR, tedy RailRoad, však nově dotváří číslo 888, které prozrazuje, že uloženým strojkem je kalibr L888.2 (ETA A31.L01), který nahradil původní in-house kalibr 280 s manuálním nátahem. Z těchto důvodů se na číselníku objevil také nápis "automatic", upomínající na jiný způsob nátahu. Co je dále důležité? Absence datového okénka. Po dlouhé době se podařilo vytvořit reedici, která se nesnaží být poplatná době - a to je jedině dobře.

Rytina na dýnku

Velmi elegantně střižené hodinky, s ocelovým pouzdrem dosahujícím 40 mm v průměru, však potěší také po otočení. Zde není žádný průhled do strojku, jak je dnes v kurzu, ale ocelové dýnko s laserovou rytinou vyobrazující lokomotivu a ikonické okřídlené přesýpací hodiny, které zdobily kapesní hodinky Longines ve 20. letech minulého století. Opravdu krásná pohlednice do historie. A cena? Ta se bude pohybovat pod hranicí padesáti tisíc korun.

Více o modelech z našeho katalogu