Aby vám hodinky sloužily co nejlépe, doporučujeme dopřát jim pravidelný servis strojku a přetěsnění pouzdra v autorizovaném servisu. Konkrétní požadavky na tento servisní zásah jsou přitom u každé značky trochu jiné.

Přetěsnění pouzdra znamená výměnu veškerých těsnicích dílů v hodinkách. Mezi ně patří zejména těsnění pouzdra, víčka a skla hodinek, tubus, korunka a u chronografů samozřejmě i tlačítka.

Celková oprava neboli kompletní servis hodinek zahrnuje úplnou demontáž strojku, jeho vyčištění a opětovné sestavení, jakož i promazání a seřízení krokového mechanismu, stroje i přesnosti chodu. Ve strojku se rovněž vymění vadné a opotřebené díly podle předpisů výrobce.

Při celkové opravě se zároveň na speciálním stroji leští pouzdro a náramek. Při tomto kroku se používají speciální hodinářské leštící pasty určené pro daný materiál pouzdra. Po leštění následuje kontrola chodu strojku a ověření veškerých funkcí na cyklomatu – přístroji podobném natahovači, na nějž lze upevnit několik kusů hodinek najednou a který simuluje běžné nošení. Hodináři pak u zkoušených hodinek ověřují přesnost a rezervu chodu. Následuje závěrečná výstupní kontrola kvality, funkcí a kontrola samostatného vzhledu.

Jak jsme zmínili již v úvodu, doporučené intervaly pro kompletní servis a přetěsnění pouzdra se u každé značky liší. Například Longines nebo Tissot doporučují provést celkovou opravu a přetěsnění pouzdra po 4–5 letech, Rolex servis po 8–10 rocích, přetěsnění pouzdra však už po 5 letech.

Kontaktujte nás

Abychom se Vám mohli plně věnovat, můžete si s námi na jedné z našich prodejen domluvit schůzku. Po dobu Vaší návštěvy se Vám bude plně věnovat náš prodejce. Pokud k nám plánujete dorazit autem, můžete si u nás na Vaši návštěvu rezervovat také parkovací kartu pro Váš automobil.

Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.